ΑΔΕΚΕ

ΑΔΕΚΕ

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020

Για το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης για την Παιδεία

Μόλις έξι μήνες μετά τις εκλογές, η κυβέρνηση της Ν.Δ. δείχνει για τα καλά το πραγματικό της  πρόσωπο. Στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία που κατατέθηκε προς ψήφιση, συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων, τα εξής:
1. Αναγνωρίζονται τα αγορασμένα πτυχία των κολεγίων που δεν τηρούν κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο, ως προσόν διορισμού, επιβεβαιώνοντας τα συμφέροντα ποιών εξυπηρετεί αυτή η κυβέρνηση. (άρθρο 50 με το οποίο, απόφοιτοι κολεγίων οι οποίοι δεν έχουν πετύχει αναγνώριση των ακαδημαϊκών τους τίτλων από τον ΔΟΑΤΑΠ, αποκτούν  την δυνατότητα ως «πανεπιστημιακής μόρφωσης υποψήφιοι» να παίρνουν μέρος σε διαγωνισμούς για διορισμό στο Δημόσιο, αρχής γενομένης από τους διαγωνισμούς για εκπαιδευτικούς.)
2. Επανέρχεται η διάταξη για την απόλυτη προτεραιότητα των πολυτέκνων εκπαιδευτικών στις μεταθέσεις και τοποθετήσεις, όπως ίσχυε στην πενταετία του Καραμανλή (2004-2009), δημιουργώντας ανισότητες και αδικίες μεταξύ των εκπαιδευτικών και προκαλώντας διαμάχες ανάμεσά τους.  (άρθρο 55)
3. Τιμωρούν με τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες, εκείνους τους αναπληρωτές που δεν αποδέχονται διορισμό ή παραιτούνται από τον διορισμό τους, επειδή είναι οικονομικά ασύμφορος.  (άρθρο 58)
Αυτά προφανώς είναι μια πρώτη γεύση από όσα θα ακολουθήσουν κατά το επόμενο διάστημα της επιστροφής στην κανονικότητα…

Αναμένουμε την σχεδιαζόμενη αξιολόγησή μας που λένε ότι δεν θα είναι “τιμωρητική”  αλλά θα επιβραβεύει τους άξιους. Πόσο σίγουρος μπορεί να είναι κανείς ότι τα κριτήρια της αξιολόγησης θα είναι  αντικειμενικά και ίδια για όλους και δεν θα προωθούνται οι “δικοί μας” όπως μας  έχει δείξει η μέχρι τώρα διακυβέρνηση της ΝΔ;   
Αναμένουμε την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων που θα διογκώσει την ροή μαθητών προς τα φροντιστήρια και την καθιέρωση της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, που θα διώξει μεγάλο αριθμό αποφοίτων προς τα κολέγια. (Τώρα κολλάνε όλα !)
Οι διορισμοί που απαιτούνται μετά από τόσα χρόνια παύσης προσλήψεων, θα γίνουν με το σταγονόμετρο και με κριτήρια (*), τα προσόντα που δεν έχουν σχέση με τα κριτήρια που είχε προτείνει η ΟΛΜΕ.
Τέλος, η αναφορά του Αρχιεπισκόπου περί τεμπέληδων (εκπαιδευτικών που τάχα θέλουν την αργία) μας προσβάλει. Γιατί εμείς ξέρουμε πόσο κουραστικό είναι το λειτούργημά μας. Ας ψάξει για τεμπέληδες στους δικούς του χώρους.

Στα δικά μας, στην συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΛΜΕΣ της 16/1/2020, θέσαμε την πρόταση να διαμαρτυρηθούμε για τα 3 αυτά άρθρα του νομοσχεδίου και να προτείνουμε στην ΟΛΜΕ να ζητήσει την απόσυρση των άρθρων αυτών, αλλά η πλειοψηφία του ΔΣ (ΔΑΚΕ) αρνήθηκε. Εμείς ζητάμε την άμεση απόσυρση των τριών αυτών άρθρων του πολυνομοσχεδίου.
Τελικά, το ΔΣ της ΟΛΜΕ έβγαλε στις 18/1/2020 μία αναιμική ανακοίνωση για το θέμα των κολλεγίων, που υιοθέτησε την επόμενη μέρα και η πλειοψηφία του ΔΣ της ΕΛΜΕΣ. http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=12572 

Η ΟΙΕΛΕ από την πλευρά της, αναφέρει σε ανακοίνωσή της, ότι η διατύπωση του άρθρου 50 του σχεδίου νόμου του ΥΠΕΘ που αναγνωρίζει τα ακαδημαϊκά προσόντα των τίτλων των Κολλεγίων (και που δεν πρέπει να συγχέεται με την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων) δεν είναι προϊόν επιβολής από την Ε.Ε. όπως παραπειστικά ισχυρίζεται η υπουργός, αλλά αποτελεί συνειδητή πολιτική επιλογή της κυβέρνησης. Εξάλλου, η Ε.Ε. το 2016, είχε αποδεχθεί την αντιστοίχιση του Εθνικού (NQF) με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) χωρίς να περιλαμβάνονται τα πτυχία των Κολλεγίων στα 8 επίπεδα του ελληνικού πλαισίου!
Επομένως, η τυχόν ψήφιση του άρθρου 50 θα ανοίξει τον ασκό του Αιόλου στο χώρο της Παιδείας και θέτοντας σε κίνδυνο το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Ακόμη, το ΔΣ του Συλλόγου Διδακτικού προσωπικού της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, υποστηρίζει μεταξύ άλλων ότι το άρθρο 50 για πτυχία των Κολλεγίων καταργεί εμμέσως το άρθρο 16 του Ελληνικού Συντάγματος που προβλέπει ότι «η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση» και ότι δεν πρόκειται για εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, όπως ισχυρίζεται το ΥΠΕΘ, αλλά για πολιτική επιλογή της κυβέρνησης της Ν.Δ.
https://www.esos.gr/arthra/65810/kathigites-filosofikis-ekpa-gia-kollegia-politiki-epilogi-kai-ohi-enarmonisi-me-tin 

Και άλλες αντιδράσεις:
Οι καθηγητές του ΑΠΘ για τα Κολλέγια: Η νέα διάταξη δεν συνάδει με τις αρχές της αριστείας, την οποία η κυβέρνηση διαρκώς επικαλείται
Πρυτανεία Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: Έντονες επιφυλάξεις για τη διάταξη για τα πτυχία των Κολλεγίων
Πανεπιστημιακοί Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Να αποσυρθεί η διάταξη για τα Κολλέγια
https://www.esos.gr/arthra/65811/panepistimiakoi-pan-thessalias-na-aposyrthei-i-diataxi-gia-ta-kollegia 
Κοσμητεία Φιλοσοφικής ΑΠΘ για Κολλέγια: Δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι το υπ. Παιδείας θα πρότεινε διάταξη για την ισοτιμία των πτυχίων
https://www.esos.gr/arthra/65812/kosmiteia-filosofikis-apth-gia-kollegia-den-mporoysame-na-fantastoyme-oti-yp-paideias

Για να διαδηλώσουμε την αντίθεσή μας στο πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΘ, το ΔΣ της ΕΛΜΕΣ έχει καλέσει, αύριο (σήμερα), Τρίτη 21/1/2020, στις 1.30 μ.μ.  σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα Γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών.
Σέρρες, 20/1/2020


Μία παρατήρηση που μας έστειλε φίλη μας, σχετικά με τους πτυχιούχους των Κολλεγίων (Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών) που λειτουργούν στην Ελλάδα.

Ένας τέτοιος πτυχιούχος για να εργαστεί ως εκπαιδευτικός στην δημόσια εκπαίδευση χρειάζεται:

Στην Γαλλία: Αναγνώριση του πτυχίου του (Εnic-Naric), διετές μεταπτυχιακό (MEEF) και εξετάσεις απόκτησης διδακτικής επάρκειας (CAPES)

Στην Βρετανία: Αναγνώριση του πτυχίου του (ΝΑRIC), διετείς σπουδές μεταπτυχιακού επιπέδου στη διδακτική-Παιδαγωγικά (PGCE)

Στις ΗΠΑ: Αναγνώριση του πτυχίου του (από το αμερικανικό αντίστοιχο του  ΔΟΑΤΑΠ), πρακτική εξάσκηση σε σχολεία και επιπλέον εξετάσεις μαθηματικών και γλωσσικών δεξιοτήτων καθώς και εξετάσεις εκπαιδευτικής επάρκειας στο αντικείμενό του (Praxis Test)

Στην Ελλάδα: Με την υπουργική απόφαση αριθμ. 1614/Υ1/8-1-2020 της υπουργού Ν. Kεραμέως, απλώς καταθέτει το πτυχίο του για διορισμό και διορίζεται.
Έτσι! Η Ελληνική Αριστεία.

(*)

Αδέσμευτη Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών  ΑΔ.Ε.Κ.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: