ΑΔΕΚΕ

ΑΔΕΚΕ

Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2016

Απολογισμός του αιρετού Ελληνούδη Γεωργίου στην Γ.Σ. της ΕΛΜΕΣ

Απολογισμός του αιρετού Ελληνούδη Γεωργίου στην Γ.Σ. της ΕΛΜΕΣ, για την θητεία του στο ΠΥΣΔΕ Σερρών, το 2016

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Δύο χρόνια πριν, όταν διεκδικούσαμε και τότε την ψήφο σας, είχαμε δεσμευτεί ότι θα υπάρχει εναλλαγή στη θητεία του αιρετού μέλους. Πράγματι, τον Μάρτη του 2016, ανέλαβα ως αιρετός στο ΠΥΣΔΕ Σερρών, αντικαθιστώντας τον συνάδελφο Κώστα Τζίκα, αποδεικνύοντας έτσι, ότι δεν είμαστε αγκιστρωμένοι σε θέσεις και αξιώματα.

Όλες οι ενέργειές που αναπτύσσω παρακάτω, ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας και της ομαδικής δουλειάς με άλλα μέλη της παράταξής μας, της ΑΔ.Ε.Κ.Ε., αφού εμείς έτσι λειτουργούμε και με αυτόν  τον τρόπο παίρνουμε αποφάσεις για όλα, μιας και δεν είμαστε κομματική παράταξη, ώστε να ακολουθούμε αποφάσεις που λαμβάνονται από άλλους.

Στην διάρκεια της θητείας μου, λειτούργησα προς όφελος του συνόλου των συναδέλφων, με διαφάνεια, αντικειμενικότητα και αμεροληψία, φροντίζοντας για την έγκαιρη, άμεση και πλήρη ενημέρωσή σας με πολλά αναλυτικά και ξεκάθαρα ενημερωτικά σημειώματα.

Υπερασπίστηκα τα δικαιώματα του κάθε εκπαιδευτικού απέναντι σε αυθαιρεσίες της διοίκησης, πάντα στο πλαίσιο της νομιμότητας και της λογικής, δείχνοντας ευαισθησία αλλά και διακριτικότητα απέναντι σε ιδιαίτερα προβλήματα συναδέλφων, δίχως συναλλαγές, πελατειακές σχέσεις και προσωπικές εξυπηρετήσεις.
Προσπάθησα να ξεκαθαρίσω πολλά ασαφή σημεία των νόμων και των διατάξεων που μας ενδιαφέρουν, στέλνοντας  ερωτήματα στο Υπουργείο Παιδείας για τα σημεία αυτά.
Όπως, για το αν υπάρχει όριο ωρών και αποδοχών στις άδειες άσκησης ιδιωτικού έργου που δίνει το ΠΥΣΔΕ, για το πώς υπολογίζονται τα κενά και πλεονάσματα μαθήματος που διδάσκεται από εκπαιδευτικούς περισσοτέρων του ενός κλάδους και άλλα.

Εξέφρασα τις επιφυλάξεις μου στο ότι, δίνοντας κάθε χρόνο άδεια για πολλές ώρες άσκησης ιδιωτικού έργου σε κάποιους συναδέλφους μας, μήπως εμποδίζουμε κάποιους άλλους συναδέλφους μας με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο, να αναλάβουν και αυτοί ώρες στο ΤΕΙ ή στα ΙΕΚ.

Καταψήφισα τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων της ΔΔΕ Σερρών που υπολογίστηκαν τον Ιούνιο, πριν τις μεταθέσεις. Εξέφρασα με τον τρόπο αυτό την αντίθεσή μου, αφενός στην κοροϊδία του Υπουργείου για τον λεγόμενο εθνικό διάλογο για την Παιδεία, και αφετέρου
   - στην μη επαναφορά του ωραρίου μας στα πλαίσια του 2013, όπως είχε υποσχεθεί, η τωρινή ηγεσία του Υπουργείου,
   - στις συμπτύξεις τμημάτων,
   - στην αύξηση των μαθητών ανά τμήμα,
   - στην κατάργηση της διάθεσης του τρίωρου για τους υπεύθυνους εργαστηρίων ΥΣΕΦΕ και ΣΕΠΕΗΥ,
   - στην μείωση των ωρών διδασκαλίας κατά τρεις ώρες στις τάξεις των γυμνασίων, και τις νέες αλλαγές στα ΕΠΑΛ, 
που έγιναν με μόνη λογική την δημιουργία πλεονασμάτων εκπαιδευτικών, και τον εξοστρακισμό από τα σχολεία χιλιάδων αναπληρωτών, που τόσα χρόνια κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

Η εικόνα των πινάκων θα ήταν τελείως διαφορετική, χωρίς αυτά τα τεχνικά πλεονάσματα, αν δεν είχαν εφαρμοστεί όλες οι παραπάνω ενέργειες.

Καταψήφισα και κατήγγειλα την διαδικασία που προώθησε το Υπουργείο για την κάλυψη των λειτουργικών κενών.  Ο Υπουργός,  κρύβοντας τη δική του αδικαιολόγητη καθυστέρηση σε όλες τις διαδικασίες που έπρεπε να έχουν γίνει κατά την διάρκεια του προηγούμενου διδακτικού έτους,  και χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί πολλές από τις προαπαιτούμενες ενέργειες, θέλοντας να δείξει στην κοινή γνώμη ότι φέτος όλα τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά στις 12 Σεπτεμβρίου, αποφάσισε να επεξεργαστούν τα ΠΥΣΔΕ τις αιτήσεις των εκπαιδευτικών και να αποφασίσουν τις συμπληρώσεις του ωραρίου, τις τοποθετήσεις των λειτουργικά υπεράριθμων,  τις αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ και τις  τοποθετήσεις αποσπασμένων από άλλα ΠΥΣΔΕ, μέσα σε 4 μόνον ώρες, κάτι που, όπως αποδείχθηκε, ήταν αδύνατο, αφού τελικά όλη η διαδικασία τέλειωσε πριν από λίγες μέρες, μετά από επίπονη εργασία 35 ημερών.

Επιπλέον, ο Υπουργός κάλεσε τους Διευθυντές των σχολείων να παρακάμψουν τους Συλλόγους Διδασκόντων και να καταθέσουν κενά και πλεονάσματα στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης χωρίς την ορισμένη από το νόμο, ανάθεση μαθημάτων από το Σύλλογο Διδασκόντων.

Όλες οι τοποθετήσεις που έγιναν μέχρι τις 28/9, έγιναν ακολουθώντας  κατά γράμμα, τα ΠΔ 50 και 100, τις αιτήσεις και τα μόρια μετάθεσή των ενδιαφερομένων συναδέλφων και όσες διαμαρτυρίες ακούγονται στα σχολεία είναι, είτε λόγω άγνοιας των μορίων ή των προτιμήσεων των συναδέλφων, είτε σκόπιμες και ψευδείς ανακρίβειες που προωθούνται προεκλογικά από ορισμένους.

Όσοι θέλετε, μπορείτε να ενημερωθείτε για οποιαδήποτε υποτιθέμενη παρατυπία ή από τους 2 αιρετούς ή από την ΔΔΕ.  Για την επόμενη χρονιά θα προωθήσουμε την απόφαση του ΠΥΣΔΕ Σερρών για δημοσιοποίηση και των μορίων και των προτιμήσεων των εκπαιδευτικών, ώστε να υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη διαφάνεια.

Στις φετινές τοποθετήσεις διαφώνησα και  μειοψήφησα (4-1) για την τοποθέτηση συναδέλφου μας, ειδικής κατηγορίας (γ), για συμπλήρωση ωραρίου του, που κατά την γνώμη μου, έπρεπε να προηγηθεί σε όλη την περιοχή και όχι μόνο στην ομάδα του, και
για την τοποθέτηση συναδέλφων μας που ήρθαν στην περιοχή μας, με απόσπαση κατά προτεραιότητα και είναι σύζυγοι καθηγητών ΑΕΙ/ ΑΤΕΙ, που κατά την γνώμη μου, έπρεπε να προηγηθούν μόνο έναντι των αποσπασμένων της περιοχής μας  για σχολεία της πόλης των Σερρών, εφόσον είχαν απομείνει κενά και όχι έναντι των λειτουργικά υπεράριθμων και των ευρισκομένων σε διάθεση του ΠΥΣΔΕ.  

Μετά τις 28/9, έμειναν, δυστυχώς, λίγα λειτουργικά κενά σε απομακρυσμένα σχολεία, τα οποία δεν μπορούσαν να καλυφθούν με αναπληρωτές αφού υπήρχε πλεόνασμα στους αντίστοιχους κλάδους και έπρεπε (τα κενά αυτά) να καλυφθούν από συναδέλφους μας που πλεόναζαν σε άλλη, μακρινή προς αυτά περιοχή, και δεν τα είχαν επιλέξει στην αίτησή τους.
Στους και στις συναδέλφους που δεν συμπλήρωσαν ωράριο, ανατέθηκε γραμματειακή υποστήριξη  ώστε και αυτοί να είναι καλυμμένοι/ες  και τα σχολεία να λειτουργήσουν καλύτερα. Προσπαθήσαμε η γραμματειακή υποστήριξη να δοθεί σε όσα περισσότερα σχολεία γίνεται και ζήτησα να μην μείνει κάποιο Λύκειο χωρίς γραμματειακή βοήθεια.

Κάθε χρόνο, η κατάσταση με τα λειτουργικά πλεονάσματα χειροτερεύει, επειδή, με τις δήθεν αναμορφώσεις των προγραμμάτων σπουδών, μειώνονται οι ώρες ανάθεσης μαθημάτων στα σχολεία. Θα πρέπει οι αιτήσεις προτίμησης σχολείων να γίνονται με περισσότερη προσοχή, δηλώνοντας όσο δυνατόν περισσότερα σχολεία.
 
Όμως, το κυριότερο είναι, να αγωνιστούμε όλοι μαζί, ενάντια στο πλήθος μέτρων που προωθεί το Υπουργείο,  με βασικό κριτήριο την περικοπή του οικονομικού κόστους και την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού.

Σας ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη σας. Σας υπόσχομαι να συνεχίσω με υπευθυνότητα και συνέπεια για όσο θα βρίσκομαι στη θέση αυτή.
 
Σέρρες     25-10-2016
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: